Benyomások

...másik bolygóra érkeztem!!! Ezt nem gondoltam volna, Nat Geo sokD-ben, Meleg, sűrű színes kavalkád, nyüzsgés, sok ember, sok motor, tuk-tuk, élet mindenhol....folyik, áramlik.....az utcáncán.... szószerint és átvitten is....minden!!! Öreg, fiatal, gyerek, étel, üzlet, nyomor, halál, csillogás, fejlődés, szépség és keserűség! Egyszerre!!!

Kavarog a gyomrom, nem tudom ezt a másságot egyszerre feldolgozni....itt nincs az európai merev szabályozottság. Pl. a közlekedésben, van valami rendszer, de káosznak tűnik, félek: a kocsiban, a tuk-tuk-ban, de leginkább gyalog. Nem merek egyedül átmenni az úton, pedig az utakon otthon vagánynak tartom magam, nincsennek lámpák, mindenki folyamatos mozgásban van....de nincs baleset! Valami mégis működik! Csak én még nem értem, nem látom át, idegen vagyok! 

Kavarog a gyomrom....büdös van! Az élet és halál szaga kavarog....az utcai élet, főzés, sütés, nyers hal, hús, édeskés ételszag vegyül a szemétfolyam és kipufogó gáz szagával. Enni szeretnék valamit....úúú....mit? Ha bírnék sem tudnám mit szabad! Nem bírok húst, halat enni, napokig. A szagot állítólag megszokom és Kambodzsa még egy tiszta indokínai országnak számít! Kezdésnek Ázsiához épp megfelelő. Aha! Köszi!

Itt az is rendben van, hogy a hotelszobámnak nincs ablaka....pedig a jobbak közé tartozik a főváros főutcáján...

Másnap reggel egy közeli vendéglőben rendeltem jeges kávét...JÉG és TEJ....bátorságnak titulálta Judit később kissé aggódó tekintettel....de igazából felelőtlen hülyeség volt! Túléltem! Mázlista hülye..

Most még nem értem, mit lehet itt szeretni?! Egyszerre tetszik és rémiszt!

A khmerek szépek! A nők és a gyerekek inkább! A férfiak nekem nem annyira, de a szép szó nem is kell hogy egy ffi jellemzője legyen, az olyan nőies kifejezés. A mosolyuk lenyűgöző, kedvesek és alázatosak.

Délután megérkezett Judit is, egy tradícionális fény-árnyék színdarabot néztünk, zene-ének-tánc. A thai-chi ehhez képest kutyafüle! Finom, lassú, kitartott mozgással táncoltak a táncosok...a zenét és az éneket inkább hagyjuk. Nekem nem jön be! A modern zenei izlésük sem az a kimondott rock&roll....az éjszakai piaclátogatás alkalmával amatőr bátor fiatal énekeseket is meghallgathattam...jó hang, viszont Zámbo Jimmy stílusban nyomják. Ok...ilyen a lelkük. Az amerikaiak, európaiak durvának tűnnek mellettük.