Habzsolás

Eltelt néhány nap és én közben szippantottam magamba a sok infot. A hatalmasra nyílt szociális olló itt is jól látszik. Mindenhol sok építkezés, csill-vill szállodák, vadi új Porsche szalon mellette hullámpalás bodega bolt. A bolt egy helyiségben telefonbolt, fodrászat és fotó műterem, hátul pedig a család...merthogy itt lakik mindenki. A bolt előtti széles járdán sorrendben: motor parkoló, kisvállalkozó ételárus, jelen esetben halpucoló és értékesítő mikrovállalkozása, útpatka, tuk-tuk és autók megállóhelye, a gyalogosok meg az úton botorkálnak. Tegnap egy közepes méretű élelmiszerboltban bámészkodva a sor végén függönybe ütköztem. Mögötte a gyerekek a földön aludtak. A pénztár melletti kerek kisasztalon már meg volt terítve az ebédhez, borzasztó szagot árasztó leves kiszedve. A kissrác még gyorsan kiszolgált engem, majd irány a vacsi.

Fogamat ásványvízzel mosom, de a gyümölcsöket habzsolom, mini banán, ananász, sárkánygyümölcs, dinnye...végtelen kínálat, gazdagság.hianoukville-be érkeztünk közben. Mr John terepjáróval hozott le minket PP-ből a tengerparti városba ca. 5 órás út során. Az út mentén házak, falvak, rizs és pálma ültetvények sora. Ugyanaz a káosz és szemét, lehet 1 hét múlva már észre sem veszem. Milyen furcsán tiszta és rendezett lesz otthon minden....!! 

Reggel ültem az útszéli english breakfast-osnál, english tulajdonosa mellettem teázgatott egy amcsi társaságában.  Sok külföldi helyezi át lakóhelyét ide közép v. idősebb korukban. Élnek lazán, kis bizniszüket fenntartva nyugiban, stressz nélkül. 

Én a szendvicsembe nyomattam a tabasco-t, ezzel fertőtlenítttem épp, bár ők figyelmeztettek, hogy óvatosan, mert baromi erős. Jó magyar lány lévén, megküldtem még 3 öblössel, így már kicsit éreztem. Nagyot nőttem a szemükben! Szóval ülök ott és bámulom a poros forgatagot és az jutott eszembe, hogy ez tiszta Florida, csak kissé lepukkantabb kiadásban!!!! Nincs új a nap alatt! Csak itt még vannak őslakosok, akik hordóból tankolnak a mosoda előtt.... :-)