Eszünk, gyúrunk

Kajaaaa! Nem tudom, hogy álltok vele, nekem fontos! Szeretek enni és néha főzni is szoktam....haha :-)

A khmer konyha rettenet egészséges és elég finom is, de csak ha már megszoktad!

Először a gyomorgörcsöm miatt nem igazán tudtam enni,de  mivel csak egyszerű étel van, ami nem terheli meg a gyomrot, ezt az időszakot könnyű volt átvészelni.  Félreértés ne essék a gyomorgörcsöm nem holmi gyomorrontás miatt volt, hanem a feszültség és a szagok miatt.

Végső esetben gyümölcsöt ettem csak! De itt a rizs olyan, mint a kenyér otthon. Emlékszem, anyai nagyapám -Papi- a görögdinnyéhez is kenyeret evett. Na itt kb. ugyanez...csak rizzsel. Reggelire is!.... meleg kajcsit. Ma pl. risztészta volt valami izé lében zöldbabbal uborkaszeletekkel és !!!!BANÁNVIRÁGGAL!!!...fotót is mellékelek, jó volt, mind megettem!

Édesség nincs, csoki nyomokban sem! Ez azért fáj! Az édesség = gyümölcs és az abból készült desszert, pl. banán rizslisztes panírban kisütve olajban, vagy rizzsel banánlevélbe bugyolálva és kifőzve (fotón). Nyami! Na és ott a ragacsos rizs....hát nem tudom, talán cukornád lével főzik meg ragacsosra, összeáll és kockázzák, de hasonló a tápióka desszert is.

Mivel az ételeik javarészt édeskések, ezért nem is nagyon kell a csoki, na jó kibírom hazáig.....az amok,nemzeti étel, egyfajta zöldséges, húsos szaftos ragu (curry), majdnem raguleves.....kókusztejjel készül, ettől kicsit édeskés az íze. De mellette sok hagyma, fokhagyma, erőspaprika van az ételekben. Persze ehhez is rizs jár! Eleinte furcsa volt, de most már ízlik.

Viszont a magyar pörkölthöz nagyon hasonló a lok lak, csak nem piros a szaftja, hanem barnás, és rengeteg hagymával és fokhagymával készül. Az íze totál a pörkölté.

Ami nem jött be....hát....végülis nem mertem nem megenni, mert a saját ebédjükből adott Siem Reaph-ben a szállásadóm. "Porecs" nek hívják. Sűrű színtelen, íztelen leves vagy ragu ez is, amiben a rizs szétfőtt kissé, csirkehús cafatkák voltak még benne és kb ennyi, ja még valami zöld levélszárak, amitől csípős volt kicsit. Sótlan, íztelen....aztán elém rakta a chilit, borsot és lime-ot, majd kis sót, hogy ízesítsem már be magamnak, mert így szokták! Ahhhh, szuper, így már tűrhető volt! 

Jelentem rovart, békát, kígyót nem voltam hajlandó enni! Ehhez kellene még 2-3 hónap! :-)

A kajcsin kívül még khmerr masszázzsal kényeztettem magam. Ilyen otthon nincs, a thai-hoz hasonló. Kezemmel, lábammal origamizott a csajszi...továbbá az ágyon nem csak én foglaltam helyet, hanem 1 órára fogadott masszőröm is.

Hol itt, hol ott üldögélt, aztán beült a lábam közé, majd legkényelmesebbnek mégiscsak a hátsó combomat találta, tele talppal...miközben a lapockámban támaszkodott két kis kezecskéjével. Néha pedig kézéllel megcsapkodott itt-ott, szerintem élvezte!!! ;-) Node!!! Tök jól esett nekem is! Drága masszőröm, Katinka, ne haragudj érte! :-)