Csodálatos természet

Mindig nagy csodálója voltam a természetnek. Imádom az otthoni környezetet, igazából ott érzem magam otthon, a 4 évszakban, de nem lehet elmenni a trópusi éghajlat mellett sem, úgyhogy muszáj írnom róla.

Tudom, hogy otthon esett a hó...én szeretem a havat, inkább az legyen, mint a ködszitálás télen....én meg napszúrást kaptam kicsit, tényleg rosszul is voltam tegnap.

Amit imádok az a gyümölcsözön, Firss, helyi, ízletes. A mini banán ezerszer finomabb, mint amit mi eszünk. Az ananászból a magokat spriális bemetszéssel vágják ki, így rendkívül dekoratív. Sárkánygyümölcs önmagában parádés látvány, de nem annyira ízes. A mangó majdnem gyomnövény, bárhol kinő, mondjuk az út szélén is, bárki hozzájuthat.

Furcsa zöldségekkel is találkoztam, keserű uborka, citromfűnek mondott fűféle és tényelg citromos illatú, szóval nem az amit mi annak nevezünk.

A cuki kicsi gekkok minden éjjel a terasz plafonjára telepszenek és megnyamizzák a szúnyogokat. Egyik éjjel bekerült egy szobámba, de hogy mekkora lármát csapott.....nagyon hangosan kiabál, hogy fér ekkora hang egy ilyen pici testbe?!  Aztán van óriás gekkó is, ezt Juditék házán láttam, gyönyörű, kb. 30 cm-es.

Óriás pók, van itt sokféle kígyó, kobra és skorpió....meg cuki tehenek, akik nemcsak az utcán sétálnak, hanem a szemétből is kitúrják a zöld hulladékot. Bio feldolgozó üzem! :-)

Kutyák téblábolnak mindenfelé, ha elszaporodnak, akkor megfőzenk egyet-kettőt belőlük vacsira, no problemo. Nem kell menhellyel küzdeni. Na jó ez itt nem annyira általános, mint Vietnámban.

És akkor ott van a vízi világ! Hatalmas gazdag élővilág. Nem csoda, hogy ilyen sok tengeri dolgot esznek, persze mindent rizzsel.

A hajókázáskor a francia család szedett pár tengeri csillagot, ennek a fajtának úgy 15-20cmes tüskéi vannak. Majd izibe megtisztították, feltörték a páncélját....s lőn fincsi, friss uzsonna! Nem!...én nem ettem belőle!